BEGINNING A CALL - เคॉเคฒ เคถुเคฐू เคเคฐเคจा
1. “Thank you for calling Smith Publishing. How may I direct your call?”
To introduce - เค
เคชเคจा เคชเคฐिเคเคฏ เคฆेเคจा
2. “Hello, this is Jack Smith”
Ask to speak to somebody - เคिเคธी เคธे เคฌाเคค เคเคฐเคจे เคे เคฒिเค เคชूเคเคจा
3. “May I speak with…?”
Give a reason - เคฌाเคค เคเคฐเคจे เคा เคाเคฐเคฃ เคฆेเคจा
4. “I’m calling about the job opening I saw in the newspaper.”
Asking who is calling - เคชूเคเคจा เคि - "เคौเคจ เคฌोเคฒ เคฐเคนा เคนै"
5. May I ask who's calling?
When the call is being transferred - เคเคฌ เคॉเคฒ เค्เคฐांเคธเคซเคฐ เคนो เคฐเคนी เคนो
6. “One moment please – I’ll put you through.”
HOLDING THE LINE - เคंเคคเฅाเคฐ เคเคฐเคจा
7. Please hold on.
One moment please.
TAKING / LEAVING MESSAGES - เคฎैเคธेเค เคฒेเคจा/เคฆेเคจा
8. If the person is unavailable - “I’m sorry, she’s out of town at the moment.”
9. Offering to take a message - “Would you like to leave a message?”
10. Replying to the offer - “Could you ask her to call me back?”
11. If you don't want to leave a message - “No thanks, I’ll call back later.”
CLARIFYING/CONFIRMING INFORMATION - เคाเคจเคाเคฐी เคी เคชुเคท्เคि เคเคฐเคจा
12. “Could you spell your last name for me?”
FINISHING A CALL - เคॉเคฒ เคชूเคฐा เคเคฐเคจा
13. “Well, it was nice talking with you."
Have a nice day!
Informal Telephone Communication
Introduction - เค
เคชเคจा เคชเคฐिเคเคฏ เคฆेเคจा
14. Hey, it's Jack!
Ask to speak to somebody - เคिเคธी เคธे เคฌाเคค เคเคฐเคจे เคे เคฒिเค เคชूเคเคจा
15. “Can I speak to Peter?”
Asking someone to wait - เคिเคธी เคो เคंเคคเฅाเคฐ เคเคฐเคจे เคे เคฒिเค เคฌोเคฒเคจा
16. Hang on a sec.
If you’re having difficulty hearing the other person on the phone. - เคเคฌ เคเคช เคिเคธी เคो เฅोเคจ เคฎें เค ीเค เคธे เคธुเคจ เคจเคนीं เคชा เคฐเคนे เคนों
17. “There’s a lot of background noise – I can barely hear you.”
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
0 comments:
Post a Comment