Follow Us ๐Ÿ‘‡

Sticky

เคคเคค्เคธเคฎ เค”เคฐ เคคเคฆ्เคญเคต เคถเคฌ्เคฆ เค•ी เคชเคฐिเคญाเคทा,เคชเคนเคšाเคจเคจे เค•े เคจिเคฏเคฎ เค”เคฐ เค‰เคฆเคนाเคฐเคฃ - Tatsam Tadbhav

เคคเคค्เคธเคฎ เคถเคฌ्เคฆ (Tatsam Shabd) : เคคเคค्เคธเคฎ เคฆो เคถเคฌ्เคฆों เคธे เคฎिเคฒเค•เคฐ เคฌเคจा เคนै – เคคเคค +เคธเคฎ , เคœिเคธเค•ा เค…เคฐ्เคฅ เคนोเคคा เคนै เคœ्เคฏों เค•ा เคค्เคฏों। เคœिเคจ เคถเคฌ्เคฆों เค•ो เคธंเคธ्เค•ृเคค เคธे เคฌिเคจा...

Formal Telephone Communication

BEGINNING A CALL - เค•ॉเคฒ เคถुเคฐू เค•เคฐเคจा
1. “Thank you for calling Smith Publishing. How may I direct your call?”

To introduce - เค…เคชเคจा เคชเคฐिเคšเคฏ เคฆेเคจा
2. “Hello, this is Jack Smith”

Ask to speak to somebody - เค•िเคธी เคธे เคฌाเคค เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเค เคชूเค›เคจा
3. “May I speak with…?”

Give a reason - เคฌाเคค เค•เคฐเคจे เค•ा เค•ाเคฐเคฃ เคฆेเคจा 
4. “I’m calling about the job opening I saw in the newspaper.”

Asking who is calling - เคชूเค›เคจा เค•ि - "เค•ौเคจ เคฌोเคฒ เคฐเคนा เคนै"
5. May I ask who's calling?

When the call is being transferred - เคœเคฌ เค•ॉเคฒ เคŸ्เคฐांเคธเคซเคฐ เคนो เคฐเคนी เคนो
6. “One moment please – I’ll put you through.”

HOLDING THE LINE - เค‡ंเคคเฅ›ाเคฐ เค•เคฐเคจा
7. Please hold on.
One moment please. 

TAKING / LEAVING MESSAGES - เคฎैเคธेเคœ เคฒेเคจा/เคฆेเคจा
8. If the person is unavailable - “I’m sorry, she’s out of town at the moment.”
9. Offering to take a message - “Would you like to leave a message?”
10. Replying to the offer - “Could you ask her to call me back?”
11. If you don't want to leave a message - “No thanks, I’ll call back later.”

CLARIFYING/CONFIRMING INFORMATION - เคœाเคจเค•ाเคฐी เค•ी เคชुเคท्เคŸि เค•เคฐเคจा
12. “Could you spell your last name for me?”

FINISHING A CALL - เค•ॉเคฒ เคชूเคฐा เค•เคฐเคจा
13. “Well, it was nice talking with you."
Have a nice day!

Informal Telephone Communication

Introduction - เค…เคชเคจा เคชเคฐिเคšเคฏ เคฆेเคจा
14. Hey, it's Jack! 

Ask to speak to somebody - เค•िเคธी เคธे เคฌाเคค เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเค เคชूเค›เคจा
15. “Can I speak to Peter?”

Asking someone to wait - เค•िเคธी เค•ो เค‡ंเคคเฅ›ाเคฐ เค•เคฐเคจे เค•े เคฒिเค เคฌोเคฒเคจा
16. Hang on a sec.

If you’re having difficulty hearing the other person on the phone. - เคœเคฌ เค†เคช เค•िเคธी เค•ो เฅžोเคจ เคฎें เค ीเค• เคธे เคธुเคจ เคจเคนीं เคชा เคฐเคนे เคนों
17. “There’s a lot of background noise – I can barely hear you.”

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

0 comments: